ماشین باربری چه ویژگی هایی دارد؟

//ماشین باربری چه ویژگی هایی دارد؟

ماشین باربری چه ویژگی هایی دارد؟

حمل و نقل یکی از مهم ترین صنایع در دنیاست که میزان زیادی از سرمایه در گردش هر کشور را تامین می کند. حمل و نقل در کشورهای پیشرفته بسیار مورد توجه قرار گرقته و سرمایه های هنگفتی برای رشد دادن آن هزینه شده است. چرا که پیشرفته و صنعتی بودن یک کشور پیش از هر چیز، از صنعت حمل و نقل آن مشخص می شود. کشورهای پیشرفته همگی از صنعت حمل و نقل بسیار به روز و مدرنی برخوردار هستند. ماشین بار بری یکی از مهم ترین موضوعات در صنعت حمل و نقل است.

همانطور که می دانید، در حمل هر بار یا کالایی از یک ماشین برای جابجایی استفاده می شود که نوع آن در انواع مختلف حمل و نقل، متفاوت است. در دنیا حمل و نقل از سه راه زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود که هر یک ماشین آلات مخصوص به خود را می طلبد. ما در این مطلب از سینا بار بر روی حمل و نقل زمینی از نوع جاده ای متمرکز هستیم. ماشین بار بری در این نوع حمل و نقل، بسته به نوع بار و شرایط حمل، انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. با ما همراه باشید!

انواع ماشین بار بری در حمل جاده ای

در حمل و نقل زمینی از نوع جاده ای، ماشین آلات کاملا متنوعی کار می کنند که هر یک از آنها مشخصات خاص خود را دارند. و به همین دلیل برای حمل بارها و کالاهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با ما باشید تا مهم ترین این ماشین ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

1- کامیون:

کامیون نوع خاصی از ماشین سنگین است که از یک اتاقک نسبتا بزرگ و محکم در پشت خود برخوردار است. این ماشین بار بری برای حمل بارهای سبک تا سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. کامیون ها خود در انواع مختلف چهار چرخ، شش چرخ، هشت چرخ و ده چرخ موجود هستند که هر یک برای انتقال وزن و حجم مشخصی از بار مورد استفاده قرار می گیرند. کامیون ها همچنین از نظر باربری با هم متفاوت بوده و می توانند شامل بالابر یا وگان باشند.

انواع ماشین بار بری

انواع ماشین بار بری در حمل جاده ای

2- کامیونت:

کامیونت ها یا مینی وانت ها ماشین های سبک تر و جمع و جورتری هستند. و برای حمل بارهای سبک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرند. این ماشین ها نیز دارای بدنه بسته و انغطاف پذیرتری نسبت به کامیون ها هستند که برای مناطقی مناسب ترند که محدودیت فضایی دارند.

3- تریلر:

تریلرها که بزرگتر و سنگین تر از کامیون ها هستند، از بدنه بسته و بسیار محکمی برخوردار هستند. می توان گفت این بزرگترین ماشین بار بری است که می تواند انواع بارهای سنگین را به خوبی جابجا کند. بدنه این ماشین ها بدون محور جلویی است و به همین دلیل بارهای سنگین را به راحتی جابجا می کنند. بارهای بسیار حجیم را نیز می توانید با این ماشین ها جابجا کنید!

4- وانت:

وانت ها در رده خودروهای سواری و سبک دسته بندی می شوند که برای حمل بارهای سبک تر در مناطق شهری مناسب هستند. این ماشین ها نیز بدنه بسته و کابین دارند که بارهای کوچکتر را می توان با آن حمل کرد. برای حمل بارهای کوچک و متوسط در شهرها بهترین گزینه استفاده از وانت است.

5- وانت باری:

وانت های باری معمولا دارای بدنه بسته و قسمت عقب باز هستند تا بتوان به راحتی با آنها بارگیری یا تخلیه بار را انجام داد. وانت باری یک ماشین بار بری سبک است که برای انتقال بارهای کوچک و سبک مناسب بوده و معمولا در مناطق شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

6- کانتینر باری:

کانتینرهای باری از بدنه بزرگ و مناسبی برخوردار هستند که به راحتی می توان کار بارگیری و تخلیه کانتیرها را با آنها انجام داد. از این ماشین ها همانطور که از نام شان پیداست، برای بارگیری و تخلیه کانتینرها استفاده می شود.

ویژگی ها و خصوصیات انواع ماشین بار بری

گذشته از اینکه چند نوع ماشین بار بری داریم، بحث ویژگی ها و خصوصیات این ماشین ها برای ما اهمیت دارد. هر یک از ماشین هایی که برشمردیم، مزایا و خصوصیات خاص خود را در حمل بارهای سبک و سنگین دارند که باعث می شود هر یک برای حمل خاصی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه این مطلب از سینا بار با ما باشید تا مهم ترین خصوصیات و ویژگی های ماشین های باربری را با هم مرور کنیم.

خصوصیات ماشین بار بری

خصوصیات ماشین باربری در سینا بار

1- ظرفیت باربری:

ظرفیت باربری به حداکثر وزن یا حجمی برمی گردد که یک ماشین حمل بار قادر به حمل آن است. واحد مرسومی که برای بیان این ویژگی مطرح می شود، معمولا بر اساس وزن (به طور مثال تن) و یا حجم (متر مکعب) است. ماشین هایی که سنگین تر هستند، طبیعتا توانایی حمل بارهای بزرگتر و سنگین تری را دارند.

2- بدنه و ساختار محکم:

بدنه ماشین بار بری معمولا محکم و بسته است تا بتوان بار را در حالت استاندارد در داخل آن نگهداری کرد یا بارگیری امنی را با آنها انجام داد. این ویژگی همچنین باعث می شود از تخلیه غیر مجاز بار جلوگیری شود. مهم ترین نکته ای که در این مورد بایستی به آن توجه کنید این است که طراحی ساختار و بدنه ماشین باربری بایستی با نوع بار مطابقت داشته باشد.

3- سیستم بارگیری و تخلیه:

دارا بودن یک سیستم کارآمد و مناسب برای خودرو باربری یک موضوع بسیار با اهمیت است. برای بارهای حجیم و سنگین حتما نیاز است که ماشین شما مجهز به ابزار لازم جهت بارگیری یا تخلیه بار باشد. از این ابزارها می توان به مواردی همچون بالابرها، گان‌ها و نوار نقاله اشاره کرد.

4- انعطاف پذیری بالا در حین حمل:

این مورد نیز یکی از ویژگی های مهمی است که یک ماشین بار بری بایستی از آن برخوردار باشد تا بتواند در شرایط مختلف حمل بار، عملکرد مناسبی از خود ارائه دهد. این انعطاف پذیری مواردی همچون قابلیت تطبیق با مسیرهای مختلف، تغییر شکل بدنه، و قابلیت تنظیم ارتفاع بارگیری و تخلیه را شامل می شود.

ماشین باربری

سینا بار ارائه دهنده بهترین انواع ماشین باربری

5- کارایی سوخت:

کارایی سوخت نیز یک ویژگی بسیار مهم برای یک ماشین بار بری است که باعث می شود در بلند مدت از نظر مصرف سوخت بهینه عمل کند. این ماشین ها چون همواره مورد استفاده قرار می گیرند، بایستی از نظر سوخت کم مصرف و کم هزینه باشند تا بتوان هزینه های عملیاتی را از این طریق، تا جای ممکن کاهش داد.

سینا بار ارائه دهنده بهترین انواع ماشین باربری در سراسر کشور

ما در سینا بار بهترین انواع ماشین بار بری را با مناسب ترین امکانات برای باربری بین شهری و درون شهری به هموطنان عزیز ارائه می دهیم. شما می توانید جهت مشاوره رایگان با تماس گرفته و با دادن مشخصات بار خود (همچون نوع بار، حجم و وزن بار و…) مناسب ترین ماشین را با قیمت کاملا رقابتی از جهت حمل بار بین شهری از ما تحویل بگیرید! ما هم جوره در خدمت مشتریان عزیز داخل کشور هستیم تا امکانات بهینه را به مقرون به صرفه ترین قیمت ها به شما عزیزان ارائه دهیم.

By |2023-12-18T17:57:26-01:00دسامبر 18th, 2023|باربری بین شهری|بدون ديدگاه

About the Author:

ثبت ديدگاه